CamperToday homepage
T4 hefdak

Reisverhalen en ervaringen

Hier staan alle reisverhalen met onze VW buscampers in een compact overzicht, inclusief 1 kleine foto. Ieder verhaal kun je aanklikken om verder te lezen.

Je kunt ook naar het volledige overzicht van reisverhalen waar alle complete verhalen onder elkaar staan met alle foto's erbij.

Van tent naar buscamper

Foto - Van tent naar buscamper Na vele jaren met uiteenlopende kampeervakanties was dit voor ons de eerste ervaring met een kampeerbus. We kwamen erop door een advertentie in de Landleven, waarin reclame werd gemaakt voor de huur van zo’n ’Boer zoekt vrouw’ busje. Deze bleken echter allemaal bezet en toen zijn we verder gaan zoeken. Onze bestemming en de reis ernaar toe waren niet vastomlijnd gepland. Via de...

In 14 dagen van oost naar west

Foto - In 14 dagen van oost naar west Op 9 augustus vertrokken we richting Europapark in Rust, Duitsland om van daaruit richting Nord Pas de Calais te zwerven. Het was onze eerste vakantie met een camper. Toen we hem op gingen halen, schrokken we wel van de grootte, maar al rijdende door het Duitse en Franse landschap werd hij een prima reisgenoot, die gemakkelijk was te besturen. Na een geweldige dag in Europapark en twee...

Een weekje camperen voor mijn verjaardag !

Foto - Een weekje camperen voor mijn verjaardag ! Toen we jong waren reden we met ons eigen VW-camperbusje (T2 zonder hefdak), maar dat was jaren terug. En plots had mijn vrouw voor mijn vijfenzestigste verjaardag het voorstel om één week met een camperbusje te gaan rondzwerven in Nederland ! Ondanks dat het nog vroeg in het voorjaar was, hebben we een unieke week verlof gehad. Al vlug kwam het "bekende gevoel van vroeger"...

Naar de Kraanvogels met een Camper

Foto - Naar de Kraanvogels met een Camper Nog even een camper huren bij CamperToday en op weg om de vele tienduizenden kraanvogels in het Lac de Der te zien. Van 26 oktober tot en met 2 november 2013. De beste tijd is eind oktober begin november lazen we op het internet onder de naam Grus Grus, de Latijnse naam van de kraanvogel. In Nijmegen hadden we ze in het voorjaar zien overvliegen op weg naar het noorden, een lust voor het...

Vakantie met de T3 naar Umbrië/Marche Italië

Foto - Vakantie met de T3 naar Umbrië/Marche Italië Juni is eigenlijk wel heel erg vroeg in het kampeerseizoen, de campings gericht op de natuur zijn zo goed als leeg. Meer op cultuur gerichte campings zijn in die periode seniorencampings. Grote voordeel is wel: voorseizoensprijzen en nooit vol! Anderzijds wel spinnewebben in de douche en soms lekkende kranen door verouderde leertjes. Erik en ik hebben een uitgelezen vakantie gehad met...

Lees verder »

Rondreis Frankrijk - van koolzaad naar sneeuw

Foto - Rondreis Frankrijk - van koolzaad naar sneeuw Met de T4 hoogdak donderdag vertrokken naar Frankrijk om een rondreis te maken door het land over de route national en andere kleine wegen. Soms bleven we 1 nacht op een camping en soms meerdere dagen. Onze eerste overnachting in Bertangles was bij een kasteel in een boomgaard. Via Amiens waar we de kathedraal hebben bezocht zijn we op een camping aan de Eure terecht gekomen....

Lange reis Spanje en Portugal - Wat is de wereld toch klein

Foto - Lange reis Spanje en Portugal - Wat is de wereld toch klein Zomer 2012; Na 3 weken met de tent rondgetrokken te hebben op Corsica zijn we in Frankrijk aan de Drôme neergestreken. ’s Avonds komt er een VW campertje de camping op rijden en we raken in gesprek. Onder genot van een glaasje wijn worden de voordelen van een kleine camper opgesomd en we zeggen tegen elkaar; Zo’n campertje is misschien ook wel iets voor ons. Na 40 jaar tent waren we al aan...

Kaartje uit Duitsland

Foto - Kaartje uit Duitsland Een ansichtkaart uit Duitsland van huurders die al voor de 4e keer weg zijn met één van onze T4 buscampers.

Toevallige ontmoeting in Frankrijk

Foto - Toevallige ontmoeting in Frankrijk Zo sta je zomaar ineens naast een andere camper van CamperToday. Twee van onze huurders hebben elkaar toevallig getroffen op een camping in Bourg d'Oisans Frankrijk. Hoe klein is de wereld soms ?

Camperreis Eiffel-Moezel

Foto - Camperreis Eiffel-Moezel Op zaterdag 27 oktober vertrokken we vroeg uit Norg, de auto vol spullen voor onszelf en ons hondje om een week met een hefdak T4 op reis te gaan. Om 10.00 waren we bij CamperToday waar we hartelijk werden ontvangen met koffie en een uitgebreide uitleg kregen over de camper. Na het overpakken van alle spullen vertrokken we om 11.30 naar Monschau. Het was prachtig weer, warm in de cabine,...

Onze ervaringen met een camperbus - happiness is a choice

we delen even onze ervaringen met een camperbus. We zijn 50 plussers en wilden niet kamperen eind oktober. En ook heel graag verschillende plekken aandoen. Wij hebben geen camperbus, dus hebben eerst gehuurd. Prettig voordeel is, dat campers wat goedkoper zijn buiten het seizoen en op deze wijze leer je wat bij je past. We begonnen met een flinke dosis “romantische” ideeën over het...

Sauerland - VW Karmann Missouri

Foto - Sauerland - VW Karmann Missouri Foto's van één van de huurders van de VW Karmann Missouri camper. De foto met kasteel is genomen vanaf de stadscamping van Valkenburg, de rest is in Sauerland Duitsland genomen.

Vrijheid van het kamperen en een betrouwbaar bed

Foto - Vrijheid van het kamperen en een betrouwbaar bed Met de camper naar Scandinavië, dat is nog eens een vakantie. Maar hoe regel je zoiets als één van ons ernstige astma heeft en al meerdere vakanties daar veel last van heeft gehad door luchtjes enzo? Na wat bellen uiteindelijk bij CamperToday aangekomen en de eerste reactie, na uitleggen van het astma-probleem, was "geen probleem, misschien moeten jullie een keer langskomen om te...

Normandië - uitzicht op zee

Foto - Normandië - uitzicht op zee Een mooie foto van een huurder op camping Bel Sito in Baubigny (Normandië) waar ze een vijftal prachtige dagen doorbrachten met uitzicht op de zee.

Ruige kliffen en woeste golven - Devon and Cornwall

Foto - Ruige kliffen en woeste golven - Devon and Cornwall Wij hebben gekozen voor het natuurlijke in Devon en Cornwall. Eigenlijk zijn we meer in Cornwall blijven rondkijken ondanks een planning voor beide delen. Het Zuidwesten van Engeland kenmerkt zich door zijn ruige kliffen en woeste golven en het prachtige Dartmoor met zijn glooiende graaslanden en grillige steenhopen. (Heerlijk om op te klauteren!) Paarden galopperen hier langs je auto en...

Samen op stap met de VW T4 hefdak - B

Foto - Samen op stap met de VW T4 hefdak - B Onze vrienden, Loog en Gerdien Timmermans, hebben vorig jaar een eigen camper aangeschaft, nadat ze een camper hadden gehuurd bij Campertoday. Het leek ons, Gerda en Peter van den Brul, wel leuk, om met ons vieren een weekje samen te gaan camperen. Wellicht werden wij ook wel “campergek”. Wij huren meestal een vakantiewoning of een hotelkamer, dus een camping bezoeken, na ruim 25 jaar,...

Vakantie in de Harz met de T4 met hefdak

Foto - Vakantie in de Harz met de T4 met hefdak Ik vond het van te voren een beetje spannend om na zeven jaar weer eens in een bus te rijden. Maar al na enkele kilometers was ik gewend. Je hebt een geweldige zit in zo’n busje en spiegels waardoor je moeiteloos achteruit kon rijden. (Met mijn eigen auto heb ik meer moeite om te kunnen zien waar ik rijd.) Ik ging alleen met mijn hond Nonja een waakse actieve weimaraner, die nog nooit...

Ervaring met de T4 hefdak B

Foto - Ervaring met de T4 hefdak B Wij zijn kampeerders met een rapido 31tdl caravan. Ik had het idee gekregen een auto en caravan in te ruilen voor een t4. Gerdien is wat meer gereserveerd. Soms verromantiseer je je eigen ideeën, dus eerst maar eens een huren. Zodoende bij CamperToday terecht gekomen. Eerst maar eens op een vrijdagavond gaan kijken. Gerdien is bang dat er niet genoeg pakruimte in zit. Kijken is niet genoeg,...

Met de T3 hefdak naar Normandië

Foto - Met de T3 hefdak naar Normandië Hoe gaan we dit jaar op vakantie? Onze jongste zoon (15) wilde nog wel mee, dus het moest iets avontuurlijks zijn om het nog leuk te vinden. Zelf hebben we als 50+ een wens om over een poos met zijn 2-en rond te gaan trekken met een kampeerbusje. Dus was de link snel gelegd; er even uit met zijn 3-en en tevens een try out voor onszelf. Het was precies in die regenperiode die maar niet wilde...

Prachtige natuur in Ierland - Karmann Colorado

Foto - Prachtige natuur in Ierland - Karmann Colorado Ierland heeft aan onze verwachtingen voldaan, wat een prachtige natuur. Met de Camper VW Karmann Colorado zijn wij vanuit Nederland vertrokken en hebben zuid en zuid west Ierland verkend. De ring of Bearra, de ring of Kerry, Dingle island alles was te doen met deze camper. Kleine landweggetjes, Single route wegen, met deze camper goed te rijden. Het weer had geen invloed op onze tocht want...

Loire en Bretagne - Kastelen, tuinen en de kust

Foto - Loire en Bretagne - Kastelen, tuinen en de kust We hadden weer een T4 camper met hefdak gereserveerd bij Masja en Erik. Weer die hartelijke ontvangst met koffie, nu in de nieuwe stalling. De vloot is inmiddels uitgegroeid tot maar liefst 7 campers. Het gaat goed. Kan ook niet anders met zo’n aanpak als die twee. 30 April vertrokken we rechtstreeks vanuit Homoet richting de Loire. De eerste dag tot St. Leu D’Esserent 45 km van...

Internationale meubelbeurs in Milaan

Foto - Internationale meubelbeurs in Milaan Ik had de internationale meubelbeurs in Milaan op m'n agenda staan. Al jaren wil ik gaan en nu moest het er maar eens van komen. Ik heb zelf in mijn onderneming een VW T5 dubbelcabine en daar hebben we al de nodige weken heel primitief in gekampeerd. Je kan er in liggen daar is alles wel zo mee gezegd. Sylvia was op zoek naar een camper om te huren, om de ervaring op te doen met een VW...

Einddoel Rome en het moet kamperen blijven

Foto - Einddoel Rome en het moet kamperen blijven Eigenlijk zijn wij verwoede tent kampeerders, maar we wilden eens een VW camper met hefdak proberen. Iets meer luxe maar niet te veel. Het moet kamperen blijven. Begin oktober 2010 wilden we met een T4 met hefdak twee en een halve week op vakantie. Geen enkel verhuurder wilde anders dan per week verhuren, hoewel begin oktober de mensen toch niet in de rij staan om op vakantie te gaan....

Sweden and feeling comfortable

We went up to Sweden, 10 days to reach Stochholm. We feeled so comfortable in this van! Our daughter loved the little bed above. In the rain and in the wind we always feeled warm. We could easily parked right in the center of cities and hang around on our bikes. A great experience and an easy way to travel with a baby. Thanx

Nooit gedacht dat er zoveel in een camper pastte

Foto - Nooit gedacht dat er zoveel in een camper pastte We zijn net terug van twee weekjes met de camper weg. Ik had nooit gedacht dat er zoveel in een camper pastte, twee bedden, een koelkast, fornuis, super veel opbergruimte en zo'n handige omdraaistoel, en de tafel, en paste er ook nog een moeder, een broer, een hond en natuurlijk ikzelf in! [FOTO2]Ik vond het heel om er in te zijn, lekker knus ! Vooral vond ik het echt fijn dat je er onder...

Scandinavië en de Baltische staten

Na een goede voorbereiding 's morgens de camper gehaald en ingeladen. Hierbij viel het op dat er zo veel ruimte in de camper is, dat we alles makkelijk kwijt konden. Aan het einde van de dag vertrokken naar een camping in de buurt van Zweden en via de boot aan het eind van de volgende dag in Malmö (Zweden).Vrijdags naar Stockholm gereden voor de overtocht naar Talinn (Estland). Een fantastisch...

Alles in een handomdraai bij de hand (Vogezen en Elzas)

Foto - Alles in een handomdraai bij de hand (Vogezen en Elzas) Wat een heerlijk gevoel om onderweg te zijn en alles in een handomdraai bij de hand te hebben! Op 17 juli vertrokken we richting Frankrijk met onze kinderen Kaatje en Sim op de achterbank. Koelkastje gevuld en kastjes ingeruimd. Twee weken reden we rond in midden Frankrijk; Vogezen en Elzas. De campertent bleek een uitkomst te zijn. Wij sliepen in de tent en Sim en Kaatje in de camper. Het...

Ervaringen met de VW California T4 met hefdak

Foto - Ervaringen met de VW California T4 met hefdak De afgelopen jaren hebben we eigenlijk alleen maar fietsvakanties gedaan in eigen land en Duitsland. Ronde van Nederland, route langs de Donau e.a. routes. Klein tentje en andere kampeerspullen mee en maar zien waar je uitkomt. Heerlijk, die vrijheid en het avontuur! Die vrijheid hebben we zo’n 15 jaar geleden ook al eens ervaren toen we een camper huurden en een rondje Spanje en Portugal...

Zwitserland was te mooi voor een kort bezoek

Foto - Zwitserland was te mooi voor een kort bezoek Voor het eerst met een campertje op vakantie, we dachten dat het wennen zou zijn, maar we waren na een dag verkocht. De fietsen mee en niet te veel bagage, hoewel je in de beperkte kastruimte nog redelijk wat weg pakt. Via Duitsland naar Zwitserland en evt Italie, Italie is er niet van gekomen want Zwitserland was te mooi voor een kort bezoek. We moesten even wennen aan de beperkte snelheid...

De eerste huurders, Normandië

Dat waren wij dus, 1 mei vertrokken we richting Normandië. Al enkele jaren zijn wij fan van de campervakantie: vrijheid om te gaan en te staan. Voorgaande jaren in wat grote campers, dwz met vast bed en vast toilet. De T4 was dus een nieuwe uitdaging; wij werden er steeds handiger mee! De kleinere afmetingen van de camper maken het immers ook mogelijk om op je gemak de vaak wat smallere,...